abcseo

abcseo

abcseo

abcseo

۱۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گیاهان آپارتمانی

ساده ترین ایده ای که با کمک آن می توانید جلوه ی متفاوتی به فضای دکوراسیون خود ببخشید قرار دادن گروه مختلفی ازگیاهان آپارتمانی در کنار هم در گوشه ای از فضای دکوراسیون تان مانند یک جنگل کوچک می باشد. کافی است به اطراف خود نگاه کنید و خلاقانه ترین چیدمان را برای گیاهان آپارتمانی خود داشته باشید.

گیاهان آپارتمانی

برای گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور بیشتری دارند و یا می خواهید در کنار پنجره از آن ها نگهداری استند های این چنینی بهترین گزینه محسوب می شوند و ظاهر منحصر به فردی به فضای دکوراسیون شما می بخشند .

انواع گیاهان آپارتمانی

برای داشتن یک عنصر دکوری منحصر به فرد می توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. بخشی از گیاهان خود را قاب بگیرید! تعجب نکنید ترکیب این قاب ها و گیاهان طبیعی در کنار هم پارادوکس منحصر به فردی را در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می کنند و فضای شما را خاص تر می کنند.

 گیاهان آپارتمانی مقاوم

تلفیق یک آباژور با یک تراریوم ایده ی خلاقانه و منحصر به فردی است که می تواند در دکوراسیون اتاق خواب شما جلوه گری خاصی داشته باشد. کاکتوس ها بهترین گزینه برای این ترکیب محسوب می شوند چرا که از جمله گیاهان آپارتمانی مقاوم محسوب می شوند.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

آکواریوم قدیمی خود را تبدیل به گلخانه کنید! با این ایده ی ساده می توانید فضای مرطوب و خاصی را برای گیاهان آپارتمانیخود به وجود آورید و جلوه ی دکوراسیون خود را دو چندان کنید.

گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی خود را تبدیل به میز کنید! تعجب نکنید به سادگی می توانید برای گیاهان آپارتمانی سایه دوست و کم آب یک باکس شیشه ای در نظر بگیرید و آن را تبدیل به یک میز بغل مبلی بامزه تبدیل کنید. فراموش نکنید فضایی را برای آبیاری گیاهان تعبیه کنید.

انواع گیاهان آپارتمانی

حتی می توانید فضای خالی بین میز جلو مبلی امروزی را تبدیل به یک گلدان بزرگ کنید! کافی است گیاهان آپارتمانیمقاوم مثل کاکتوس ها را در کنار هم بکارید و ظاهر منحصر به فردی به دکوراسیون نشیمن خود ببخشید.

انواع گیاهان آپارتمانی

شاید گلدان های آویزی گذشته را به یاد داشته باشید این گلدان ها که معمولا پوتوس و یا پیچک بودند جلوه ی خاصی به فضای داخلی خانه می بخشند. می توانید از همان ماهیت گلدان های آویزی گذشته به شکل مدرن در دکوراسیون داخلیخود استفاده کنید کافی است کمی خلاقیت را چاشنی این ایده ی ساده و نوستالژیک کنید.

انواع گیاهان آپارتمانی

استفاده از یک استند خاص در فضای دکوراسیون شما می تواند جلوه ی منحصر به فردی را برای دکوراسیون شما ایجاد کند. استندها نه تنها می توانند جلوه ی گیاهان آپارتمانی شما را دو چندان کند بلکه می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در گوشه و کنار فضای دکوراسیون تان جلوه گری کند.

گیاهان آپارتمانی

حتی می توانید از استند ها برای داشتن یک دیوار سبز و جلوه بخشیدن به فضای دکوراسیون خود استفاده کنید ترکیب این استندها با مبلمان شما می تواند جلوه ی دکوراسیون خارق العاده شما را دو چندان کند. بنابر این توجه داشته باشید در انتخاب استند های خود دقت زیادی داشته باشید.

  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

سبک های دکوراسیونی: تا به حال چیزی راجع سبک هالیوودی آن هم از نوع  پر زرق و برق اش به گوش تان خورده است؟ این سبک یک سبک بسیار بسیار دوست داشتنی است. همه چیز در این سبک پر زرق و برق است، همه چیز می درخشد و تلالو دارد، همه وسایل و لوازم در این سبک خودنمایی درخشانی دارند که حسابی چشمگیر است. خلاصه برای تان بگویم که این سبک دکوراسیونی یک سبک درخشان و خیره کننده است که اگر دوست داشته باشید و با چیدانه همراه باشید؛ در این مطلب با آن آشنا می شویم و یاد می گیریم که چگونه می توانیم این سبک را به دکوراسیون داخلی خانهخودمان بیاوریم. 

۱. پارچه های تجملی برای دکوراسیون هالیوودی پر زرق و برق 

همان طور که گفته شد، در سبک هالیوودی پر زرق و برق همه چیز درخشان است. اولین چیزی که به وسیله آن ها می توانید این زرق و برق را در دکوراسیون داخلی خانه تان پدید بیاورید، پارچه ها هستند، مطمئن هستم شما هم قبول دارید که پارچه ها اعضایی هستند که در همه قسمت های خانه حضور دارند و نمی شود آن ها را نادیده گرفت، پس اگر سبک هالیوودی و پر زرق و برق می خواهید، اولین کاری که می کنید این است که پارچه هایی را انتخاب کنید که در آن ها از لمه های طلایی و نقره ای استفاده شده است. وقتی دکوراسیون هالیوودی پر زرق و برق می خواهید باید این مساله را هم قبول کنید که در نهایت خانه ای خواهید داشت که پر از بافت است و جزئیات خیلی زیادی دارد. 

توصیه های مقرون به صرفه: پارچه های پلی استر بسیار مقرون به صرفه تر از پارچه های مخمل و ابریشمی هستند و برای وسیله هایی که خیلی با سطح پوست تان در ارتباط نیستند مانند پرده ها، می توانید از این پارچه ها استفاده کنید ولی برای وسایلی از قبیل رومبلی که عملا با آسایش شما در ارتباط هستند، نوع پارچه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پیشنهاد می کنم مطلب انواع پارچه رومبلی را قبل از خرید بشناسید را حتما بخوانید. 

۲. رنگ های براق برای دکوراسیون هالیوودی پر زرق و برق 

استفاده از رنگ های روغنی که سطحی براق و بازتابنده دارند، می تواند به دست یابی شما به دکوراسیون هالیوودی پر زرق و برق کمک کند. اگر نمی توانید رنگ دیوارهای خانه تان را عوض کنید، می توانید از لاک های براق کننده برای دیوارها و سطوح رنگ شده خانه تان استفاده کنید. این لاک های در واقعا مایع بی رنگی هستند که روی سطح رنگ های می نشینند و باعث می شوند تا دیوار ها و سطوح خانه تان براق تر جلوه کنند. 

توصیه های مقرون به صرفه: اگر هزینه لاک کردن دیوارها و سطوح خانه برای تان مقرون به صرفه در نمی آید می توانید فقط به اجزای کوچک تر مانند، پایه صندلی ها، میزها، قاب عکس ها و این جور چیزا بسنده کنید و یا نهایتا روی یکی از تاثیر گذار ترین و در دیدترین دیوارهای تان در دکوراسیون داخلی خانه برای این کار سرمایه گذاری کنید. 

۳. رنگ طلایی برای دکوراسیون هالیوودی پر زرق و برق 

هر جا سخن از دکوراسیون لوکس و دکوراسیون تجملی است، پای رنگ طلایی هم در میان است. اصلا این رنگ با لوکس بودن و درخشیدن گره خورده است. اگر دکوراسیون داخلی به سبک هالیوودی و پر زرق و برق می خواهید استفاده از رنگ طلایی را در اجزا و عناصر فضا را از یاد نبرید. این رنگ می تواند به روش های مختلفی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده شود. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: دست سازهای طلایی کم هزینه برای دکوراسیون لوکس!

توصیه های مقرون به صرفه: برای این که این کار برای تان مقرون به صرفه تر در بیاید، می توانید یک اسپری طلایی تهیه کنید و پایه های صندلی ها، میزهای بغل مبلی و جلو مبلی را طلایی کنید. حتی لوازم دکوری کوچک هم می توانند به طلایی تغییر رنگ بدهند. 

۴. سقف هایی به سبک هالیوودی و پر زرق و برق 

شاید باورتان نشود اما در این سبک جذاب حتی سقف ها هم تغییر چهره می دهند و تحت تاثیر ظاهر پر زرق و برق دیگر اجزای خانه قرار می گیرند. برای این که بدانید دقیقا با سقف ها چه باید بکنید، پیشنهاد می کنم که مطلب سقف کاذب هایی که در دکوراسیون داخلی شما می درخشند را بخوانید تا به بهترین شکل ممکن راهنمایی شوید. 

توصیه های مقرون به صرفه: بهترین و مقرون به صرفه ترین راه برای تغییر چهره سقف ها و هماهنگ کردن آن ها با سبک دکوراسیونی هالیوودی و پر زرق و برق؛ استفاده از کاغذ دیورای ها است. نکته های خرید کاغذ دیواری مقرون به صرفه و خوب را می توانید در مطلب نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا بخوانید. 

۵. خانه های پر زرق و برق، خانه هایی با بافت های زیاد 

همان طور که بالاتر هم به آن اشاره کردیم، در خانه های هالیوودی پر زرق و برق بافت ها بسیار خودنمایی می کنند، بافت های مختلف و اغلب درخشان و در چشم. البته این بافت ها می توانند چهره ای معاصرتر هم به خانه شما ببخشند. پارچه هایی با پرز های بلند، پارچه هایی که طرح و نقش پوست حیوانات را دارند. پارچه های خز و به طور کلی هر چیزی که سطحی نا معمول داشته باشد می تواند جایی در این بافت داشته باشد. 

توصیه های مقرون به صرفه: کوسن ها بهترین وسیله هایی هستندکه به وسیله آن ها بافت ها می توانند بهدکوراسیون داخلی خانه شما بیایند. شما می توانید دکوراسیونی لوکس با بافت هایی گرم و جذاب را از این طریق تجربه نمایید. 

۶. آینه های درخشان برای خانه های پر زرق و برق 

آینه ها سطوحی هستند که می توانند درخشش و زیبایی خانه های شما را بیشتر کنند، آن ها با انعکاس نور باعث می شوند تا خانه شما دارای درخشش و شفافیت زیادی شود. بهترین کاربرد آینه ها در دکوراسیون لوکس هالیوودی و پر زرق و برق است. دیوار های آینه پوش، استفاده از آینه های کوچک و بزرگ، همه و همه می تواند در دکوراسیون داخلی خانه شما تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می کنم مطلب ۵ ایده برای درخشش دیوار آینه ای در دکوراسیون منزل را بخوانید. 

توصیه های مقرون به صرفه: این نکته هم که دیگر گفتن ندارد، شما می توانید یک آینه به ابعاد و اندازه دلخواه تان تهیه کنید و بعد هم قاب دور آن را خودتان بسازید. در قسمت خودتان بسازید های چیدانه می توانید کلی مطلب را ببینید که در آن ها برای تزیین آینه ها ایده های زیادی گفته شده است. مطلب با کمترین هزینه یک قاب آینه فانتزی بسازید شما را با یکی از این ترفند های آشنا می کند. 

۷. بازی با احجام در سبک دکوراسیونی هالیودی پر زرق و برق 

در خانه های پر زرق و برق احجام مختلف زیاد دیده می شود. در عکس بالا می توانید حضور احجام مختلف را ببینید. این احجام مختلف می توانند در لوستر ها و روشنایی های خانه اعمال شوند، شاید حتی پایه های میز های بغل مبلی و جلو مبلی تان را در بر بگسرد. 

توصیه مقرون به صرفه: لزمی ندارد که حتما احجام مختلف به خانه تان وارد کنید، اگر فکر می کنید که این کار لزومی ندارد اصلا بی خیال آن ها شوید و به وسیله موارد دیگر سبک هالیوودی پر زرق و برق را به خانه مهمان کنید. 

۸. وسایلی با مقیاس کوچک در خانه های هالیوودی پر زرق و برق 

در خانه های هالیوودی و پر زرق و برق وسیله ها معخمولا مقیاس های کوچکی دارند، اما تعداد آن ها زیاد است همین زیاد بودن وسایل یکی از مشخصه های بارز این سبک دوست داشتنی است. ممکن است در نگاه اول دکوراسیون داخلی خانه تان شلوغ به نظر برسد. اما وقتی دقیق تر شوید متوجه خواهید شد که به همه آن ها نیاز دارید. 

۹. خانه هالیوودی و پر زرق و برق 

در واقع خانه هایی با سبک هالیوودی و پر زرق و برق سبکی تلفیقی دارند، معمولا از هر سبکی ذره در دکوراسیون داخلی این خانه ها دیده می شود، بنابر این اگر واقعا عاشق این سبک هستید ان را در دکوراسیون داخلی خانه تان اعمال کنید. 

  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

۱. سنگ فرش هایی برای حیاط کوچک 

قطعا اولین چیزی که در طراحی حیاط کوچک به چشم می آید سنگ فرش ها و مسیر ها است. به اهمیت مسیرها و نوع طراحی آن ها در مطلب محوطه سازی باغ و ویلا، مسیرهایی که شما را غافلگیر می کنند حسابی پرداخته ایم. حالا هم می خواهیم از همین مسیرها کمک بگیریم تا بتوانیم حیاط کوچک آپارتمان را بزرگ تر جلوه دهیم

برای این کار باید سنگ فرش ها و یا کلا مواد و مصالحی که برای کف حیاط در نظر گرفته اید را به صورت یک سره کار کنید. یعنی مرزهای کمی برای آن ها در نظر داشته باشید و سعی کنید آن ها را تا لبه دیوارهای حیاط بیاورید، فرقی نمی کند که متریال کف حیاط تان قلوه سنگ باشد یا چمن، آن ها باید تا لبه دیوار ها کشیده شوند، البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که مواد و مصالحی که رنگ روشن تر دارند فضا را بزرگ تر جلوه می دهند. 

۲. اهمیت دیوارها در حیاط کوچک 

دیوارها مرزهای حیاط را مشخص می کنند و به دلیل ارتفاع زیادی که دارند بیشتر از دیگر عوامل و وسایل در طراحی باغ و حیاط ها به چشم می آیند به همین دلیل باید به نمای آن ها و مواد و مصالحی که از آن ها برای تزیین دیوار استفاده می شود توجه خاصی داشت. دیوارهای بلند می توانند حس کوچکی زیادی با باغ بدهند، بنابر این تا جای ممکن دیوار های حیاط تان را کوتاه در نظر بگیرید. 

اما اگر امکان این کار برای تان وجود ندارد، پس باید با استفاده از متریال ها و رنگ ها آن ها را تغییر دهید. خب به طبع باید از رنگ های روشن استفاده کنید. می توانید از گیاهانی در محل اتصال دیوار و کف استفاده کنید تا کمی ارتفاع را از نظر بصری بشکنید، در ضمن استفاده از یک گلدان بلند در وسط حیاط می تواند توجه ها را به خود و البته ساختمان های بلند اطراف حیاط جلب کند. می دانم که شنیدن این نکته برای شما هم جالب بود. 

۳. طراحی ساده حیاط کوچک 

طراحی دکوراسیون حیاط کوچک نباید با پیچیدگی همراه باشد، همه چیز باید در ساده ترین حالت ممکن است در حیاط حضور پیدا کند. ترجیحا باید از یک یا دو متریال استفاده کرد. تعدد متریال می تواند از خوانایی و سادگی فضا بکاهید. 

به غیر از متریال ها باید به کاهش تعداد گل و گیاهان هم در حیاط کوچک تان فکر کنید. منظورمان تعداد گل ها نیست، تعداد گل ها می تواند زیاد باشد خب بلاخره این فضا جزو فضاهای سبز خانه محسوب می شود، اما انواع آن ها باید کم باشد، دو یا سه نوع گیاه در حیاط های کوچک کفایت می کند. 

۴. مبلمان های ساده در دکوراسیون حیاط کوچک

اگر می خواهید که حیاط کوچک تان را بزرگ جلوه دهید، باید به مبلمان ها هم فکر کنید. مبلمان هایی که در دکوراسیون حیاط کوچک استفاده می شوند باید جزو مبلمان های جمع و جور باشد، مبلمان هایی که ابعاد و اندازه آن ها کوچک است و به قولی جزو مبلمان های مینیمال محسوب می شوند. 

البته به غیر از ابعاد و اندازه مبلمان ها باید به شکل و طرح آن ها نیز توجه کرد، هر چه مبلمان هایی که در حیاط کوچک قرار است استفاده شوند ساده تر باشد به بزرگ تر جلوه دادن حیاط کوچک شما بیشتر کمک می کند. 

۵. تزیینات ساده برای حیاط کوچک 

برای تزیین حیاط کوچک خانه تان باید از ساده ترین وسیله ها کمک بگیرید. ترجیحا اگر این وسیله ها خود لوازمی باشند که در طراحی و باغچه تان استفاده شده است بهتر است. به عنوان مثال می توانید از خود گلدان های تان برای تزیین حیاط کوچک تان استفاده کنید نیازی نیست که حتما وسیله اضافی به آن وارد کنید. چرا که اضافه شدن جزئیات بیشتر به فضا باعث کوچک جلوه کردن آن می شود. 

اگر هم نیاز دارید تا چیزی به فضا اضافه کنید، سعی کنید تا این وسیله در هماهنگی کامل با دیگر اجزا باشد به طور مثال می توانید از لوورهای چوبی استفاده کنید. این لوورهای چوبی می توانند روی دیوار بنشینند و یا در طراحی مسیر ها استفاده شوند. 

۶. نورپردازی حیاط های کوچک 

نورپردازی حیاط کوچک می تواند در بزرگ جلوه دادن آن در شب کمک کند. نورپردازی ها مرزهای تاریک را روشن می کنند و باعث می شوند تا ما درک بهتری از فضا و حیاط داشته باشیم. شما می توانید حتی در نورپردازی باغچه ها از نورمخفی ها نیز استفاده کنید، حیاط ها پتانسیل های بالایی در این زمینه دارند. 

۷. ایجاد خطای دید در حیاط های کوچک 

برای بزرگ جلوه دادن حیاط کوچک می توانید از ایجاد خطای دید به وسیله متریال ها استفاده کنید. مثلا همانند عکس بالا می توانید متریال کف را تا روی دیوار ادامه دهید. این کار باعث می شود تا کسی که به صورت عمود به آن نگاه می کند با خطای دید مواجه شود و فکر کند که امتداد حیاط شما خیلی بیشتر از آن چیزی است که به چشم می آید. ایجاد خطای دید یکی از ترفندهای مدرنی است که این روزها استفاده از آن بسیار زیاد شده است. این ترفند باعث می شود تا در فضا برای شما جذابیت و سرگرمی ایجاد شود و شما را بیشتر درگیر فضا کند. 

۸. استفاده از گیاهان بلند با شاخه های نازک 

استفاده از گیاهانی که تنه و شاخه های ظریف دارند بهترین انتخاب برای حیاط های کوچک محسوب می شوند چرا که هم ارتفاع را در بر می گیرند و هم تنه ظریف آن ها این اجازه را به شما می دهند که در زیر آن ها باز هم گیاهانی را بکارید و تنوع گیاهی حیاط کوچک تان را بیشتر کنید. 

ایده آل ترین گیاهان برای حیاط های کوچک گیاهانی شبیه بامبو هستند. البته باید اقلیم منطقه خود و شرایط نگه داری از ان گیاه را هم مد نظر قرار دهید. 

۹. حیاط کوچک تان را با خانه یکی کنید 

برای آن که حیاط کوچک تان را بزرگ جلوه دهید می توانید مرزهای آن و فضای داخلی خانه تان را از بین ببرید و به اصطلاح هر دو فضا را یکی کنید، همین پیوستگی میان این فضاها باعث می شود که حیاط کوچک تان بزرگ تر جلوه کند. 

برای این کار می توانید در طول روز درب بالکن و یا در ورودی به حیاط را به صورت کامل باز بگذارید و مبلمان تان را کمی به سمت حیاط بکشید. درست مثل عکس بالا. 

۱۰. فضای خالی ممنوع 

در طراحی حیاط کوچک هیچ فضایی نباید بلا استفاده رها شود حتی اگر دید خوبی ندارد. شما باید از هر قسمتی از فضا استفاده کنید و به آن کاربری القا کنید. فضاهای بلا استفاده باعث می شوند تا فضا نامرتب به چشم بیاید و هم نامرتب بودن حیاط شما را از چشم می اندازد. 

این نکته را در نظر داشته باشید که حیاط های کوچک به واسطه کوچک بودن محیط در نگاه اول همه جزئیاتشان به چشم می آید. پس مرتب بودن و آراستگی این نوع فضاها بسیار مهم تر است و باید به این نکته توجه خاصی داشته باشید، تجهیزات باغبانی را حتما در جعبه ها طبقه بندی کنید، مبلمان ها را بعد از استفاده حتما سرجای اصلی شان برگردانید، همین نکته های کوچک می تواند تاثیرات بزرگی در حیاط کوچک تان داشته باشد. 

  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

ما در چنین شرایطی، فرصت زیادی برای غوطه‌ور شدن در دنیای رویایی و بی‌مرز هنر و زیبایی نداریم. چه بهتر که به جبران دور شدن از هنر، زیبایی را به زندگی روزمره خود وارد کنیم. از صبح تا شب با اشیا و لوازمی سر و کار داریم که بدون آنها تقریبا زندگی کردن غیر ممکن است. طراحی و تولید همین اشیا و لوازم به صورت هنری و زیبا این فرصت را به ما می‌دهد که هنر و زیبایی را به زندگی روزمره خود وارد کنیم. وسایلی مانند، شال، روسری، کیف، زیور‌آلات و پیراهن و شلوار، کوسن و خلاصه هر آنچه را که می‌شود.

در این میان می‌توانیم به هنرمندانی تکیه و اعتماد کنیم که هنر با جان، دل و روح‌شان درآمیخته؛ هنرمندانی که هم هنر را خوب می‌شناسند، هم نیاز مردم و هم وسایل و سلیقه‌ها را.

تن‌پوش‌هایی که هنر اصیل ایرانی را یادآور می‌شوند!

هنر قرار نیست فراموش شود، هنر باید قدم به قدم با تو بیاید. پس چه چیزی بهتر از اینکه این هنر با تن‌پوشی ادغام شود که هر لحظه با توست و تمام وجودت را در بر گرفته است. "سارا جعفریه"، هنرمند جوان و طراح لباس ایرانی برای طراحی‌های تن‌پوش‌های ناب خود که عنوان "دثار" را برای آنها برگزیده است، فرش‌های ایرانی و تلفیق آن با کاشی‌های ایرانی را مد نظر قرار داده است.

هنر اصیل ایرانی و بستری از ساتن و ابریشم

وقتی قرار است تن‌پوش‌ها اصیل باشند، یعنی باید ذره‌ذره آنها بوی اصالت دهد. پس برای هنر ناب ایرانی، ساتن و ابریشم بهترین است. حال فکرش را بکنید که این ساتن‌ها و ابریشم‌ها با طرح‌های اغواگر کاشی‌های ایرانی و آن رنگ‌های چشمگیر ترکیب شوند، آن وقت می‌توان مدعی شد که تن‌پوش‌ها از هنر ایرانی الهام گرفته و ارائه شده‌‌اند.

حاشیه‌های کاشی برای مانتوهای اصیل ایرانی

از ذره‌ذره کاشی‌های ایرانی می‌توان الهام گرفت و آنها را سرمشق قرار داد؛ به طور مثال از حاشیه‌های کاشی می‌توان برای تزیین لبه‌های مانتوی ایرانی استفاده کرد و آن را مانند قابی در نظر گرفت که دیگر طرح‌ها را درون خود جای داده است. معمولا اگر از این طرح استفاده شود، رنگ آنها بیشتر از دیگر طرح‌ها به چشم می‌آید.

فرش‌های اصیل ایرانی را به تن کنید!

فرش‌ها می‌توانند به جای آنکه بر کف خانه بنشینند همچون تن‌پوشی شما را همراهی کنند؛ هر جا که بخواهید. فکرش را بکنید به جای آنکه فرش‌ها را در خانه استفاده کنید، آنها را به تن کنید، حتما هیجان‌انگیز خواهد بود.

کراوات با طراحی ایرانی

کروات‌های شیک و باشکوه با الهام از معماری ایرانی

فقط خانم‌ها نیستند که می‌توانند تن‌پوش‌هایی از جنس هنر ناب ایرانی داشته باشند، آقایان هم اگر بخواهند می‌توانند کروات‌هایی داشته باشند که نمایانگر شکوه و زیبایی هنر ایرانی است. اغلب این کروات‌ها از معماری ایرانی و المان‌های پرنقش و نگار آن الهام گرفته شده‌اند.

شاهنامه‌ای که تن‌پوش شد...

منابع‌ الهام می‌تواند متفاوت باشد؛ گاه مینیاتورها، گاه کاشی‌ها، گاه فرش‌ها و گاهی هم برگی از شاهنامه. هر چیزی که بوی هنر ناب ایرانی را بدهد، می‌تواند منبع الهام باشد. منبع الهامی که روی دست ندارد. این برگ شاهنامه جای آنکه برگی گم شده در دل یک کتاب باشد، بیرون کشیده می‌شود، تن‌پوش می‌شود، جان می‌گیرد و نماینده‌ای می‌شود برای عیان کردن زیبایی‌های هنر ایرانی.

  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

کابینت ممبران چیست؟ 

در واقع کابینت های ممبران کابینتی هایی هستند روی درب آن ها حکاکی هایی صورت گرفته است. کابینت های ممبران را می توان نسل جدید کابینت های کلاسیک دانست. یعنی در واقع کابینت های ممبران به نسبت به کابینت های کلاسیکی که تزئینات آن ها دستی انجام می شد مقرون به صرفه تر هستند چرا که حکاکی های روی آن به وسیله دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت می گیرد. جالب است بدانید که کابینت های کلاسیک ممبران به اسم کابینت های سه بعدی نیز معروف هستند. 

انواع کابینت های ممبران 

به گفته طراحان شرکت دکوراسیون داخلی هوگر کابینت های ممبران می توانند به شما آشپزخانه ای مدرن در پوسته کلاسیک تحویل دهند. معمولا حکاکی های این نوع کابینت ها روی ام دی اف ها صورت می گیرد و پس از اتمام هم روی آن با لایه ای از روکش های ضد آب پوشیده می شود. کابینت های ممبران دارای انواع مختلفی هستند که اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید آن ها را به شما نشان خواهیم داد. 

کابینت کلاسیک ممبران سفید برای دکوراسیون آشپزخانه 

کابینت کلاسیک ممبران به رنگ سفید جزو محبوب ترین نوع کابینت های ممبران است. رنگ سفید به تزئینات و حکاکی ها اجازه می دهد که بیشتر خودنمایی کنند و بیشتر به چشم بیایند. علاوه بر این کابینت های سفید رنگ می توانند آشپزخانه شما را بزرگ تر جلوه بدهند. در ضمن مطمئن باشید که رنگ سفید به شما اجازه نمی دهد که از تزئینات زیاد این نوع کابینت ها خسته شوید. این کابینت ها زیبایی اشپزخانه تان را دو چندان می کنند و وقتی یراق آلات آن را طلایی در نظر بگیرید می توانید یک اشپزخانه سلطنتی را تجربه کنید. 

کابینت کلاسیک ممبران سیاه برای دکوراسیون آشپزخانه 

نوع دیگری از کابینت های ممبران وجود دارد که به رنگ سیاه است. همه ما به خوبی می دانیم که رنگ سیاه رنگ قدرت است و می تواندحس و حالی جالب به دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان ببخشد. اگر فکر می کنید که با حضور رنگ سیاه آشپزخانه تان تیره می شود و جو آن سنگین می شود ما به شما می گوییم که حکاکی های روی بدنه کابینت های ممبران این سنگینی را می شکنند و باعث می شود تا جذابیت اشپزخانه تان دو چندان شود. خوب است این کته را هم بدانید که میزان حکاکی روی این کابینت ها کاملا به سلیقه شما مربوط است و به دلخواه شما می تواند کم و زیاد شود. 

کابینت ممبران ساده برای دکوراسیون آشپزخانه

همان طور که گفته شد حکاکی ها و طرح های روی بدنه کابینت های کلاسیک ممبران می تواند به سلیقه شما کم و زیاد شود. در عکس بالا که یکی از پروژه های اجرایی شرکت دکوراسیون داخلی هوگر را نشان می دهد می توانید ببینید که نمای کابینت ها در ساده ترین حالت ممکن اش به سر می برد. در واقع انعطاف پذیر بودن کابینت های ممبران در برابر خواسته افراد یکی از مزیت های آن محسوب می شود. 

کابینت کلاسیک ممبران ویترینی 

کابینت های ممبران هم مانند هر نوع کابینت دیگری می توانند با انواع متریال و مواد و مصالح ترکیب شوند. به طور مثال ترکیب آن ها با شیشه ها می تواند برای شما کابینت های ویترینی ای را پدید بیاورند که بسیار هم شکیل و زیبا هستند، خودتان می توانید از روی عکس بالا قضاوت کنید. 

کابینت ممبران برای تزیین دکوراسیون آشپزخانه 

به کابینت های ممبران به دلیل زیبایی ظاهری شان می توان به عنوان عنصری برای تزیین دکوراسیون داخلی هم نگاه کرد. به عنوان مثال در عکس بالا می توانید ببینید که چگونه از این کابینت ها برای تزیین طاق بالای گاز آشپزخانه و مخفی کردن هود استفاده شده است. ترکیب این حکاکی ها با نورپردازی ها هم می تواند جالب و چشم نواز باشد. 

طراحی و اجرای کابینت ممبران
  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰


سنگ گرانیت چیست؟ 

سنگ گرانیت سنگی بسیار سخت و محکم است، مقاومت فشاری آن بالا است و تنوع رنگ آن به نسبت دیگر سنگ ها بالا است. تخلخل آن بسیار کم است و همین قضیه باعث شده تا جذب آب آن پایین باشد. سنگ گرانیت از لحاظ ظاهری دارای بافت یکسان و یکدستی است. سنگ گرانیت سنگی است که شما می توانید در بافت درون آن دانه های سیاه را به وضوح ببینید. گرانیت شناخته‌شده ترین سنگ آذرین است. بسیاری از مردم سنگ گرانیت را می‌شناسند چون متداول‌ترین سنگ یافت شده در سطح زمین بوده و برای ساخت بسیاری از اشیا در زندگی روزمره از آن استفاده می‌شود

موارد مصرف سنگ گرانیت 

روی کابینت‌ها و کانتر آشپزخانه، کف پوش، سنگفرش، جدول، پله، نمای خارجی ساختمان از جمله قسمت هایی هستند که در آن ها از سنگ های گرانیت استفاده می شود. شما حضور سنگ گرانیت را رد قسمت های زیادی از خانه می توانید ببینید.

مزایای سنگ گرانیت 

به گفته کارشناسان گروه صنایع سنگ آروین از ویژگی های بارز سنگ های گرانیت می توان به دوام و استحکام آن ها اشاره کرد. این سنگ ها در برابر سایش نیز بسیار مقاوم هستند و می توانند به عنوان کفپوش از آن ها بهره برد. 

معایب سنگ گرانیت 

در کنار تمام محسناتی که سنگ های گرانیت دارند، معایب و ایراداتی نیز به آن ها وارد است. یکی از بزرگ ترین عیب هایی که سنگ گرانیت دارد؛ بالا بودن قیمت سنگ و همچنین هزینه نصب آن است که در مقایسه با دیگر محصولات بسیار زیاد است. سرعت اجرای سنگ گرانیت بدلیل عملیات ملات ریزی پشت سنگ و نیز زمان بر بودن گیرایی ملات و سنگ پایین بوده و مدت زمان زیادی را بخود اختصاص می دهد که از این مقوله در مباحث امروز نمی توان گذشت.

حالا که کمی تا قسمتی با سنگ های گرانیت آشنا شده اید بد نیست که برخی از استفاده این سنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی را با هم بررسی کنیم و ببینیم اگر این متریال دوست داشتنی قرار است به دکوراسیون داخلی خانه ما وارد شود، به چه شکل این کار صورت می گیرد. 

سنگ گرانیت در کانتر آشپزخانه 

کارشناسان گروه صنایع سنگ آروین می گویند، بیشتر مصرف سنگ گرانیت در آشپزخانه ها است. از سنگ های گرانیت می توان به عنوان سطح روی کانتر، سطح روی کابینت ها و حتی کفپوش آن استفاده کرد.

سنگ گرانیت در سرویس بهداشتی 

همان طور که در بندهای بالاتر اشاره کردیم، سنگ های گرانیت در برابر آب نفوذ ناپذیر هستند، بنابراین می توان از آن ها درطراحی دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی استفاده کرد. از این سنگ ها می توان به عنوان سطحی که سینک های روشویی روی آن ها قرار می گیرد و همچنین تزیین دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. 

سنگ گرانیت در طراحی دکوراسیون داخلی 

در طراحی فضاهایی مانند نشیمن و اتاق غذاخوری هم می توان از سنگ گرانیت بهره برد، جلوه خاص و جالب آن ها می تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند، درست مثل اتفاقی که در عکس بالا افتاده است. 

اگر با خواندن این متن به استفاده از سنگ های گرانیت مشتاق شده اید و قصد دارید تا از آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید، اجازه بدهید تا به شما برندی را معرفی کنم که با خیال راحت از کیفیت آن؛ سنگ گرانیت را تهیه کنید. صنایع سنگ آروین یک مجتمع استخراج، واردات و فرآوری سنگ‌های گرانیتی با کیفیت عالی است که تولیدات آن شامل انواع تایل‌های گرانیتی در ابعاد و اندازه‌های مختلف و مناسب برای مصارف گوناگون است. کیفیت ساب و پولیش عالی محصولات تولیدی این شرکت وجه تمایز آن با سایر محصولات موجود در بازار است و بالاترین استانداردهای دنیای گرانیت را از آن خود کرده است. 

سنگ گرانیت آبی سیمین (خرمدره) آروین

سنگ گرانیت آبی سیمین (خرمدره) آروین
نامشخص

سنگ گرانیت مشکی آروین

سنگ گرانیت مشکی آروین
نامشخص

سنگ گرانیت سفید صدف (نطنز) آروین

سنگ گرانیت سفید صدف (نطنز) آروین
نامشخص

نمونه هایی از محصولات صنایع سنگ اروین را در عکس های بالا می توانید مشاهده کنید. محصولات شرکت صنایع سنگ آروین طیف متنوعی از رنگ‌های بسیار زیبای سنگ گرانیت از ایران و اقصی نقاط جهان را شامل می‌شود که به وسیله مدرن‌ترین خطوط فرآوری در ابعاد گوناگون و با کیفیت بسیار بالا تولید می‌شود.

  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

راز اول دکوراسیون تلفیقی: ناهماهنگی علمی

سبک تلفیقی بی‌ریشه بودن خود را با افتخار می‌پذیرد و انرژی‌اش را از کنتراست و تضاد می‌گیرد. برای اینکه در این سبک همه‌فن‌حریف شوید، کافی است در آن غرق شوید. در ابتدا اندکی ملزومات به فضای خود بیاورید و سپس سراغ فرش‌ها، تابلوها، نورپردازی، برجستگی‌ها و عناصر دیگر بروید. با تاریکی و روشنایی، ناهمواری و صافی، زمختی و ظرافت بازی کنید اما تعادل را فراموش نکنید.

راز دوم دکوراسیون تلفیقی: تکرار

تکرارهای بصری از رنگ گرفته تا اشکال باعث می‌شوند در یک فضای تلفیقی ریتم وجود داشته باشد. برای مثال تکرار مستطیل‌ها را به‌وضوح می‌توان در این فضا دید؛ از پنجره‌ها و قاب عکس‌ها گرفته تا میز و عنصر عمودی گوشه و همین‌طور رنگ زردی که در عناصر مختلف تکرار شده است. برای برقراری این تکرار کافی است یکی از عناصر موجود فضا مثل یک مبل عثمانی گرد را در نظر بگیرید و اشیای دیگر را اضافه کنید؛ آینه گرد، ساعت دیواری گرد، کلکسیونی از گوی‌های شیشه‌ای و ده‌ها اکسسوری دیگر. فقط مراقب باشید زیاده‌روی نکنید و اندکی اشکال متضاد را نیز به فضا بیاورید تا تعادل برقرار شود.

راز سوم سبک تلفیقی: مقیاس، تناسب، ترکیب

این سه شاخص برای طراحی هرگونه فضایی لازم و ضروری هستند اما در دکوراسیون تلفیقی برای اینکه هر عنصر در چنین دکوراسیونی بنشیند، توجه به آنها حیاتی‌تر می‌شود. قبل از اینکه قطعه‌ای به فضای تلفیقی خود بیفزایید، رابطه آن را با چیدمان فضا بررسی کنید. آیا همه چیز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد یا برعکس در شلوغی فضا گم می‌شود؟ کنتراست هرگز به معنای عدم تعادل و توازن نیست!

راز چهارم سبک تلفیقی: لایه‌های متعدد بافت‌ها

بافت‌ها به فضای تلفیقی عمق و بعد می‌دهند. مجموعه‌ای از عناصر بافت‌دار در چنین فضایی برای ما خوشایند هستند. اجرای چنین اتفاقی کار دشواری نیست؛ فقط کافی است با متضادها بازی کنید. اگر قطعات براق دارید، قطعات مات هم به فضا اضافه کنید. فلز را با چوب و پلاستیک را با چینی بیاورید. ابریشم‌های نرم و لطیف را در کنار کرباس‌های زمخت و خشن به کار ببرید. با دست‌ها و چشم‌های خود حضور بافت‌ها را در فضا حس کنید.

راز پنجم سبک تلفیقی: پس‌زمینه بی‌آلایش

دکوراسیون تلفیقی مانند یک مهمانی شلوغ‌ و پلوغ است که پرحرف‌ها و خجالتی‌ها هرکدام به نوبه خود از مهمانی لذت می‌برند. هر عنصر در این فضا با قدرت تمام یکه‌تازی می‌کند؛ بنابراین پس‌زمینه را – دیوارها، کف‌ها، پنجره‌ها – ساده حفظ کنید تا رقابت و کشمکش به وجود نیاید. رنگ سفید همیشه بهترین رنگ برای پس‌زمینه است اما اگر احساس می‌کنید زیادی خالی به نظر می‌رسد، از رنگ‌هایی مثل خاکستری، دودی یا آبی کم‌رنگ استفاده کنید. اگر باز هم از این رنگ‌دارتر می‌پسندید، می‌توانید یکی از رنگ‌های مبلمان یا اکسسوری‌ها را روی یک دیوار یا سقف به کار ببرید.

راز ششم دکوراسیون به سبک تلفیقی: رنگ و الگوهای منسجم

در فضای تلفیقی شما منویی از چرخه رنگ‌ها را دارید که برای انتخاب آنها مختارید. می‌توانید رنگ‌های جیغ را با رنگ‌های پاستلی جفت کنید، سایه‌های مختلف سبز را به فضا بیاورید یا فقط به سیاه ‌و سفید بسنده کنید. درست مانند رنگ‌ها، برای الگوها نیز دست شما باز است؛ راه‌راه‌ها را با گل‌گلی‌ها و زیگزاگ‌ها در کنار هم در فضا بنشانید. در اینجا هم نباید تعادل را فراموش کنید، زیاده‌روی همیشه نتیجه عکس می‌دهد و شما را دلزده می‌کند.

راز هفتم دکوراسیون به سبک تلفیقی: برجستگی‌های غیرمنتظره

در کدام سبک دکوراسیون می‌توانید میز شیشه‌ای، فرش ایرانی و دیواری از تابلوهای وینتیج را گرد هم آورید؟ جذابیت سبک تلفیقی در همین غافلگیر کردن شماست. اینجا جایی است که هرچه دارید رو می‌کنید؛ از سوغات‌های سفرتان به هند تا پوسترهای گروه موسیقی محبوب‌تان. یادتان نرود عناصری را انتخاب کنید که هویت داشته باشند و فقط باعث آشفتگی فضا نشوند. مبل چوبی قدیمی مادربزرگ‌تان می‌تواند جزیی از مبلمان مدرن شما باشد اما به‌شرط اینکه حرفی برای گفتن داشته باشد.

  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ در مرحله اول تزیین منزل

درست است که انتخاب رنگ یکی از بهترین روش هایی است که می توانید با کمک آن جزییات طراحی خود را ساده تر انتخاب کنید اما به این معنا نیست که لزوما انتخاب رنگ اولویت طراحی و تزیین منزل شما باشد. گاهی بهتر است شما پس از انتخاب طرح و پارچه ی رو مبلی خود به سراغ انتخاب یک رنگ هماهنگ با آن بروید با این کار علاوه بر زیبایی علاقه ی بیشتری به دکوراسیون خود پیدا خواهید کرد.

طراحی داخلی

خرید مبلمان بدون اندازه گیری در تزیین منزل

بزرگترین اشتباهای که در طراحی و دکوراسیون داخلی خرید مبلمان بدون اندازه گیری است.پس برای داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد بهتر است پیش از خرید به اعداد و ارقام اعتماد کنید و از آن ها راهنمایی بخواهید تا مبلمان مناسب فضای تان به راحتی بیابید.

دکوراسیون داخلی منزل

خرید جزییات تزیینی منزل در یک مغازه

شاید خرید کلی از یک مغازه در وهله اول خوش آیند به نظر برسد اما باید بگوییم که این موضوع تا حد زیادی اشتباه است چرا که جلوه ی بصری فضای شما را محدود می کند. سعی کنید مغازه ها و فروشگاه های مختلف را برای یافتن المان و یا وسیله ی ایده آل خود جست و جو کنید فروشگاه های اینترنتی برای این منظور بهترین گزینه محسوب می شود که می تواند تاحد زیادی شما را بهترین لوازم برساند.

تزیینات در دکوراسیون داخلی

خرید مجموعه ای کامل از لوازم در تزیین منزل

وقتی شما یک مجموعه ی کامل طراحی شده را خریداری می کنید در واقع راه حل چندانی برای ایجاد تغییرات دکوراسیونی،تزیین منزل  و یا حتی در جا به جایی آن ها ندارید بنابراین به اجبار دکوراسیونی کسل کننده را برای خود تدارک می بینید که قدرت تغییر آن را نخواهید داشت و یا تغییر آن امر پر هزینه ای برای شما خواهد شد. بنابراین بهتر است جزییات متفاوت را خودتان تهیه کنید و چیدمان منحصر به فردی برای آن در نظر بگیرید.

تزیینات در طراحی داخلی

هرگز تزیینات منزل را برجسته نکنید!

استفاده بیش از اندازه از رنگ ها و عناصر برجسته پس از مدتی برای شما خسته کننده خواهد شد و جایگزینی یک المان برجسته دیگر برای آن نمی تواند شما را مانند قبل خوشحال کند، پس بهتر است در انتخاب جزییات تزیین منزل خود تعادل را رعایت کنید با این کار می توانید برای مدت بیشتری از آن ها لذت ببرید بدون آنکه از آن ها خسته شوید.

اشتباهات رایج در دکوراسیون

تزیینات منزل را برجسته کنید!!

درست در مقابل بند قبل بهتر است با برجسته کردن برخی از تزیینات یک نقطه ی کانونی در فضای خود اجاد کنید. این نقطه ی کانونی با کمک یک تابلو نقاشی جسورانه، یا کوسن های خوش رنگ و... می تواند در فضای شما ایجاد شود و از آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب یک آیتم جدید برای فضای خود به هماهنگی آن با فضا و از بین نرفتن نقطه ی کانونی تان حتما دقت کنید.

طراحی داخلی منزل

در تزیین منزل از گذشته رها شوید.

از گذشته رها شوید و جزییات جدید را تجربه کنید. استفاده از یک سبک دکوراسیون برای مدت های طولانی می تواند کسالت آور باشد. بهتر است بعد از مدتی ظاهر دکوراسیون خود را تغییر دهید و چهره ی منحصر به فردی به آن ببخشید لوازم قدیمی را با لوازم نو تعویض کنید و طرح و نقش جذاب تری به فضای داخلی تان ببخشید.

  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

تاریخچه ساخت حفاظ پنجره

حفاظ پنجره برای نخستین بار در دوره سلطنتی تئودور در انگلستان و همچنین در دوره الیزابت، از حفاظ به عنوان پوشش اصلی پنجره ها استفاده شد. این حفاظ ها که به دلیل ساختار خاص پنجره ها در آن زمان که به سمت داخل باز می شد، زمانی که در حالت بسته قرار می گرفت پنجره ها را در مقابل گزند باران و نور خورشید حفظ کرده و در عین حال حریم داخلی را نیز محفوظ نگه می داشت. زمانی که این حفاظ ها به داخل باز می شد، در طرفین پنجره مقابل دیوار به عنوان پانل های دکوراتیو قرار می گرفت. به تدریج با تغییر در ساختار پنجره ها، ساختار و مدل حفاظ ها نیز تغییر کرد و مدل هایی رایج شدند که در قسمت خارجی پنجره ها نصب و به سمت بیرون باز می شدند.

حفاظ ها به خودی خود دارای زیبایی و گرمای ذاتی هستند و وجودشان زینت بخش دکوراسیون داخلی می باشد و می توان به عنوان پرده نیز از آن ها استفاده کرد. حفاظ های امروزی نیز در انواع داخلی و خارجی موجود هستند. ظرافت و زیبایی طراحی آن ها به نحوی است که علاوه بر جوانب کاربردی مفیدی که دارند می توان روی جنبه دکوراتیو آن ها در دکوراسیون حساب کرد.

اجزای تشکیل دهنده حفاظ پنجره

  • ریل ها: به زواری که در بالاترین و پایین ترین قسمت حفاظ قرار دارد و در حقیقت حاشیه شیار های حفاظ را تشکیل می دهند ریل گفته می شود.
  • شیارها: شیارها نوارهایی از چوب یا سایر موادی هستند که حفاظ با آن ساخته می شود. با فاصله مشخصی کنار هم قرار می گیرند و ساختار و شکل حفاظ را تعریف می کنند.
  • تنظیم کننده شیارها: قسمتی میله ای شکل که به صورت عمودی در میان پانل های حفاظ قرار گرفته و از مرکز به شیارها متصل است. از طریق آن می توان شیب و شرایط قرار گیری شیارها را به صورت متحدالشکل تنظیم کرد و بر نور و هوای ورودی، کنترل داشت.
  • زوار داخلی: به زواری عمودی که هنگام بسته شدن حفاظ، روی هم قرار گرفته و سبب جفت شدن پانل ها می شود زوار داخلی گفته می شود.

انواع حفاظ پنجره

حفاظ های آکاردئونی: این حفاظ ها که دارای سیستمی تاشو هستند و همان طور که از نامشان پیداست به صورت آکاردئونی باز و بسته می شوند، برای پوشش قسمت های خارجی سطوح وسیعی از شیشه و درب ها مناسب اند.

حفاظ های باهاماس(برمودائی): این حفاظ پنجره ها که معمولا از چوب، وینیل یا فلز ساخته می شود، در قسمت خارجی پنجره ها نصب می شوند و جنبه محافظتی در برابر بادهای شدید و طوفان دارد. ساختار این نوع حفاظ ها به صورتی است که هنگام باز شدن از قسمت لبه بالایی بسته می ماند و تنها از لبه پایین به سمت بالا و به شکل سایبان باز می شود.

حفاظ های شبه چوب و وینیل

  • مزایا: مقاومت این حفاظ ها در مقابل رطوبت و احتراق، از جمله مهمترین و ارزشمندترین مزایای این نوع از حفاظ هاست. به دلیل همین مقاومت در برابر رطوبت است که حفاظ های شبه چوب و وینیلی، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در فضاهایی با رطوبت بالا محسوب می شوند چرا که خیالتان بابت پوسیدگی و ترک خوردنشان راحت خواهد بود. همچنین این حفاظ ها تطبیق پذیری مناسبی با انواع سبک و رنگ های دکوراسیونی دارند.
  • معایب: حفاظ های شبه چوب و وینیل، بسیار سریع گرد و غبار را به خود جذب می کنند و باید در فواصل زمانی کوتاه تری آن ها را نظافت نمود.
  • هزینه: حفاظ های شبه چوب و وینیل ارزان تر از حفاظ های چوب طبیعی تمام خواهند شد. و حتی می توان گفت که مرغوب ترین و گران ترین حفاظ های وینیل باز هم از حفاظ چوبی و فلزی ارزان تر است.

حفاظ های جالیزی: این نوع حفاظ پنجره، دارای شیارهایی به پهنای ۴ الی ۵ سانتی متر بوده و طراحی آن به نحوی است که هوا به خوبی می تواند از آن عبور کند و به سمت داخل و خارج فضا در جریان باشد. اگر تمایل به حفظ حریم داخلی و کنترل نور ورودی دارید این نوع حفاظ ها بهترین گزینه محسوب می شوند.

حفاظ های رول شونده پنجره

حفاظ های رول شونده: این حفاظ ها را معمولا مقابل درب فروشگاه ها و مغازه ها و همچنین مقابل پارکینگ خانه ها مشاهده می کنید. این ها حفاظ هایی هستند که جنبه محافظتی بسیار قوی و قابل اعتماد دارند و در هنگام باز شدن به سمت بالا رول می شوند.

حفاظ های ابرویی پنجره

حفاظ های ابرویی: حفاظ های ابرویی حفاظ هایی هستند که پهنای آن ها از ارتفاع آن ها بیشتر است و شکلی شبیه به ابرو را دارند. این نوع حفاظ پنجره را می توان روی برخی از پنجره های بزرگ که ساختارشان از لحاظ معماری حرفی برای گفتن دارد مشاهده کرد.

حفاظ های کافه ای: این نوع حفاظ ها،حفاظ های کوچکی هستند که تنها نیمه تحتانی دو لنگه در پنجره را می پوشانند.پس در عین حال که حریم داخلی حفظ می شود، سهم زیادی از نور خورشید نیز وارد فضا می شود. در حقیقت با استفاده از حفاظ های کافه ای، تلفیقی از حریم محفوظ و روشنایی و نور طبیعی خورشید را یک جا داریم.

حفاظ پنجره چوبی

  • مزایا: حفاظ پنجره چوبی یکی از متداول ترین و محبوب ترین حفاظ های داخلی هستند. حفاظ های چوبی، گرم و طبیعی هستند و حس بسیار خوبی دارند. این نوع حفاظ ها پل خوبی هستند میان فواصلی که بین سبک های مختلف یک دکوراسیون وجود دارد. حفاظ های چوبی بسیار زیبا و سریع  خود را با هر سبک و رنگ دکوراسیون داخلی تطبیق می دهند.
  • معایب: مهمترین حفاظ های چوبی، حساسیت چوب در مقابل نم و رطوبت است و همین امر این نوع حفاظ را برای پنجره های فضاهایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب نمی باشد زیرا رطوبت سبب ترک خوردن و تخریب آن می شود. از دیگر معایب آن نظافت مداومش است چرا که این حفاظ ها زور گرد و غبار را به خود جذب می کنند و کثیف می شوند.
  • نحوه مراقبت و نظافت: این نوع حفاظ ها رسیدگی و مراقبت کمی نیاز دارند، کافیسیت با یک دستمال نخی و نرم هفته ای دو بار گرد گیری شود. شستن این حفاظ ها با آب توصیه نمی شود، زیرا هر چه قدر هم سریع آن را خشک کنید باز هم رطوبت به خورد آن می رود و سبب آسیب رسیدن به آن می شود، استفاده از سری کوچک جاروبرقی برای تمیز کردن شیارهای آن نیز بسیار مناسب است.
  • وحید شریف
  • ۰
  • ۰

گیاهان مقاوم به خشکی: کاکتوس طلایی

این گیاه بومی کویری دارای ظاهری گرد است. روند رشد آن بسیار کند و ارام است اما برای همین میزان رشد هم به آفتاب کامل و خاک غنی نیاز دارد. معمولا گل های زیبای آن در فصل بهار و تابستان خودنمایی می کند. بدنه اصلی آن سبز رنگ و شگوفه ها و گل های آن به رنگ طلایی است. این گیاه به مراقبت و توجه زیادی نیاز ندارد و بسیار هم کم نیاز به آب دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: آلوئه ورا 

آلوئه ورا گیاهی است که هر باغ و باغچه ای به آن نیاز دارد، مصریان باستان از الوئه ورا به نام گیاه جاودانه یاد می کنند، چرا که تقریبا خشکاندن و از بین بردن این گیاه غیر ممکن است. این گیاه مقاوم دارای خواص درمانی زیادی است. شیره گیاه آلوئه ورا می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند، همچنینی می تواند التهاب ناشی از گزیده شدن توسط حشره ها را نیز برطرف کند. همچنین شیره این گیاه برای پوست بسیار مناسب است. این گیاه نیز به مراقبت و آب بسیار کم نیاز دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: کاکتوس گوشتی 

این گیاه جزو یکی از گیاهانی است که دسته بندی ها و گونه های زیادی دارد و همین گونه های زیاد می تواند دست شما را در انتخاب باز بگذارد. در هر صورت خوب است بدانید که کاکتوس گوشتی، ایده آل ترین گیاه برای حیاط هایی است که بسیار آفتاب گیر اند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه آشوریا (ساقه عروس) 

این نوع کاکتوس یک گیاه کوهستانی است، محیط پرورشش باید خشک باشد و مطابق دیگر گیاهان این لیست، به آب کمی نیاز دارد. البته این گیاه را می توان در زمره گیاهان تزئینی نیز دسته بندی کرد، چرا که نحوه رشد برگ های آن با دیگر کاکتوس ها متفاوت است. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گل چمن آبی 

در فصل های گرم سال گل چمن آبی می تواند مهمان خانه های شما شود. با خیال راحت یم توانید این گل را در ظرف آب بگذارید و تا مدت ها آب ا را عوض نکنید. این گل ها هر دو هفته یک بار تکثیر می شوند. ظاهر این گل ها بسیار آرام بخش است و این ارامش را مدیوهن رنگ آبی خود هستند. در ضمن هر وقت به ان ها نگاه کنید حس خنکی به تان دست می دهد که باز هم به رنگ آن ها مربوط است. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه مریم گلی 

شاید باورتان نشود که این گیاه با این اسم ظریف و لطیف بسیار در برابر کم آبی و نور خورشید زیاد مقاوم باشد. شکوفه های این گل در اواخر تابستان خودنمایی می کنند، این گیاه، گزینه بسیار خوبی برای جذب حشرات گرده افشان است. 

گیاهان مقاوم به خشکی: براکی کوم 

این گل از خانواده گل های بابونه است. گیاهی یک‌ساله است که کپه ای انبوه از ساقه‌های نازک و برگ‌هایی خوش‌برش و شبکه‌ای ایجاد می‌کند. از اواسط تابستان تا فصل یخبندان این گیاه گل‌های ۵/۲ سانتی‌متری مدور مروارید مانند با تونالیتة رنگ آبی، ارغوانی، صورتی و سفید می‌دهد. مرکز گل‌هایی که عطر ملایم دارند ممکن است مشکی یا زرد باشد. این گیاه هم به مراقبت کمی نیاز دارد و می تواند تا ندت ها در برابر گرما طاقت بیاورد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه بومادران 

این گیاه یکی از درمان های سنتی برای آفتاب سوختگی است. پس می توان نتیجه گرفت که تا چه اندازه می تواند در برابر آفتاب و نور آن مقاوم باشد. این گل زیبا با آن رنگ زر دوست داشتنی اش معمولا به صورت دسته ای رشد می کند. البته این گل خواص دارویی فراوان دیگری نیز دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گل پامچال 

گل پامچال علاوه بر زیبایی خاص و بی نظیری که به باغچه خانه شما می بخشد، می تواند شما را از خواص دارویی بسیار زیادش نیز بهره مند کند. هفته ای یک بار به آن آب بدهید اما خاکش را غنی کنید تا بتواند حسابی برور شود. گل پامچال برای حساسیت های پوستی بسیار مناسب است. این گل یکی از عجیب ترین گل هایی است که شناخته ام، چرا که تمام قسمت های این گل قابلیت خورده شدن دارد، از ریشه آن تا برگ ها همه و همه. 

گیاهان مقاوم به خشکی: آویشن 

هیچ فکرش را می کردید که این گیاه خوشبو هم جزو این لیست باشد؟ من که به شخصه اصلا به ذهنم نمی رسید. دلایل زیادی برای کاشت آویشن در باغ و باغچه خانه تان وجود دارد، اگر مقاوم بودن آن در برابر گرما و کم آبی را در نظر نگیریم، عطر بی نظر و جلوه منحصر به فردش را نمی توان منکر شد. در ضمن از آویشن در پخت اغلب غذاها می توانید استفاده کنید. این گیاه پر خاصیت قابلیت آن را دارد که با عطر خودش آفات باغ را نیز دفع کند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه کاردینال بالارونده 

به نظرم این گیاه اسم جالب و بامزه ای دارد، این گیاه ظاهری علف مانند دارد، گل های قرمز و خوش رنگ آن می تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند. این نوع گل ها نیز مانند خیلی دیگر از گل های این لیست به صورت دسته ای می رویند. این گیاه کم آبی را به خوبی تحمل می کند اما به بستر ان باید توجه خاصی کرد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: سرخارگل

هر چه بیشتر پیش می رویم گل ها بامزه تر می شوند. این گل هم جزو گیاهان مقاوم به خشکی است، این گل از تیره کاسنی ها می باشد. ساقه این گل از انشعابات فراوانی برخوردار بوده و دارای پرزهای زبر و خشن است. گل های این گیاه معمولاً به رنگ ارغوانی، صورتی، قرمز ارغوانی، زرد و نارنجی دیده می‌شوند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: رعنا زیبا

از اسم این گل تعجب نکنید، اگر عکس را ببینید به یاد خواهید آورد که این گل را در جاهای زیادی دیده اید. معمولا دردیوارهای هر جایی که شکسته باشد این گل ها روییده اند. رعنا زیبا یا گل شاد، یک گل همیشه شاداب، مانند شکوفه بزرگ گل آفتابگردان است. گل‌های شاد، از خانواده گل‌های آفتابگردان، داوودی و گل مینا هستند. آن‌ها جزء گل‌های بومی آمریکا و کانادا هستند. امروزه، این گل‌های محبوب در سراسر ایالات متحده آمریکا یافت می‌شوند. گل‌های رعنا زیبا به‌خوبی در محیط‌های خشک رشد می‌کنند. بسیاری از مردم، گل‌های رعنا را جزء گل‌های وحشی می‌دانند.

گیاهان مقاوم به خشکی: اسطخدوس 

من که به شخصه عاشق این گل های زیبا و پر خاصیت هستم. اصلا رنگ بنفش این گل آدم را درگیر خودش می کند. و وقتی در طراحی فضای سبز از این گیاهان خوش رنگ و لعاب استفاده می کنید، حسابی غوغا می کنند. عطر این گل حشرات مزاحم را دفع می کند. اسطخدوس گیاهی است آرامش بخش که برای شما فواید زیادی دارد، حتما یکی از آن ها را در باغ و باغچه خود پرورش دهید. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه دم موشی 

این گیاه دارای گل های بسیار زیبا و خیره کننده است، اما برای به رشد رسیدن این گل ها باید آفتاب کامل وجود داشته باشد. از همین جا می توان نتیجه گرفت که این گل به گرما و خشکی مقاوم است و می توان روی آن ها حساب کرد. این گل با اغلب خاک ها سازگاری دارد، اما برای رشد بهتر به خاک زهکشی شده و غنی شده با مواد آلی نیاز دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه شکر تیغال 

جهان خار یک گیاه عجیب و شگفت انگیز است که مطمئن هستم به یکی از نقاط کانونی باغ و باغچه شما تبدیل می شود. این گیاه یک گیاه قد بلند است، سر گل آن کروی است و برگ های تیز و خار دار دارد که هر پروانه و زنبوری را به خود جلب می کند، ظاهر این گل ها چنان فریبنده است که می تواند توجه هر کسی را که از آن مسیر عبور می کند را به خود جلب کند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه شقایق شرقی 

گل وحشی شقایق شرقی به رنگ درخشان نارنجی متمایل به قرمز است. ساقه‌های شقایق شرقی کرکدار و زبر و برگ‌های آن شانه‌ای دندانه‌‌ دار بوده و گل‌های فنجانی شکل آن از اواخر بهار تا اواسط تابستان ظاهر می‌شوند. این گیاه دارای شاخ و برگ و ساقه های مودار در فصل بهار است که بعد از گل دادن شاخ و برگ آن به طور کامل می ریزد و این یک ویژگی است که اجازه می دهد تا بقای خود را در خشکسالی تابستان آسیای مرکزی حفظ کند. برگ های تازه با باران پاییزی ظاهر می شوند.

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه شاه پسند

اگر طرفدار فیلم های خون آشامی باشید، مطموئنا اسم این گیاه را زیاد شنیده اید. این گل خاصیت انعقاد خون دارد و می تواند جلوی خون ریزی را بگیرد. قسمت مورد استفاده این گیاه، برگ ها و سر شاخه های سبز آن است در اثر مالش دادن بوی مطبوعی در تمام قسمت های این گیاه منتشر می شود ولی طعم آن گس و تلخ است.  این گیاه گونه های مختلفی دارد که متجاوز از صد نوع می باشد، ما در ایران بیشتر نوع تزئینی آن که شاه پسند درختی نام دارد را می شناسیم اما نوع دارویی آن نیز در ایران وجود دارد. 

  • وحید شریف